Noi cu cine votăm? O analiză a candidaţilor din Tîrgu Frumos / Gheorghe Tătaru - Candidat la Primăria şi Consiliul Local Tîrgu Frumos

 În această săptămână, împreună cu alţi colegi voluntari, am decis să ne documentăm şi să aflăm mai multe informaţii despre proiectele pe care ni le propun candidaţii la Primăria şi Consiliul Local Tîrgu Frumos. Tot demersul nostru este din perspectiva unor cetăţeni activi, optimişti, şi evaluează proiectele, planurile şi viziunea pe care candidaţii o au în legătură cu Tîrgu Frumos.

Printre observaţiile generale, în urma studiului nostru printre candidaţii la Primăria şi Consiliul Local Tîrgu Frumos, putem spune:
 
Puţini dintre candidaţi şi-au prezentat proiectele în detaliu, pe platformele sociale sau în mediul online. Pe flyere şi în mediul online sunt expuse doar idei de proiecte. Un proiect presupune să prezinţi contextul, nevoile, problemele, activităţile, rezultatele aşteptate, impactul asupra oraşului.

- Majoritatea candidaţilor la Consiliul Local nu au proiecte personale, ci au proiectele la comun cu candidatul la primărie. E bine că se lucrează în echipă, totuşi, de ce un anumit candidat e în primele poziţii în listă, ce va face în următorii ani? Va lucra la toate proiectele, are expertiză pentru toate? În plus a fost o provocare să-i găsim pe candidaţii la Consiliul Local. O parte, mai ales cei din partidele noi ori de pe ultimele poziţii par că sunt în aceste liste fără a fi neapărat interesaţi de o carieră politică

- Pentru proiecte de succes, e important să se comunice îndeaproape cu ceţenii. Câte consultări cu cetăţenii ori cu ONG-urile au fost realizate? Dacă candidaţii  ar fi organizat mese rotunde cu asociaţiile de proprietari, cu profesorii, cu elevii, cu şomerii, cu ONG-urile etc., le-ar fi fost mult mai uşor să-şi dezvolte proiectele şi ar fi fost transparenţi! În plus nu e suficient să se discute doar înainte de alegeri cu cetăţenii, ci pe tot parcursul anilor învestiţi cu putere, mai ales în cazul candidaţilor cu mai multe mandate. 

A fi primar sau consilier nu e un lucru uşor. Presupune muncă, dedicare, integritate şi respect pentru legi şi principii. Cei care nu vor înţelege aceste aspecte trebuie să conştientizeze că îşi asumă riscuri imense. Câteva dintre principiile pentru buna guvernare, pe care candidaţii trebuie să le aibă clar în minte, pe tot parcursul mandatelor, sunt:  
1. Primăria şi Consiliul Local sunt în slujba cetăţeanului, şi nu invers. 
2. Actul de guvernare trebuie să fie transparent în toate fazele sale, de la adoptarea unui proiect la implementarea sa. 
3. Bunurile şi serviciile publice se distribuie în mod universal şi nediscriminatoriu, fără a favoriza membrii unor partide politice sau grupări de interese.

Acestea fiind spune, pe data de 5 iunie, vă invităm să votaţi! Analizaţi atent ideile de proiecte propuse de fiecare candidat şi decideţi cum consideraţi că e mai bine pentru dvs. şi pentru Tîrgu Frumos! Dar nu uitaţi că după învestirea aleşilor e important să monitorizaţi dacă aceştia îşi îndeplinesc cu onoare promisiunile! Iar dacă nu o fac, suntem într-o ţară democratică şi trebuie să acţionăm şi să-i determinăm să facă ce au promis!

Domnul Gheorghe Tătaru este candidat ALDE şi este penultimul candidat pe care l-am întâlnit. 

1. Cine este candidatul la primărie? Ce îl recomandă?
 

Domnnul Gheorghe Tătaru ne-a spus că îl recomandă faptul că nu a fost obiectul unor anchete, că are experienţă ca primar şi că în mandatele anterioare, a atras investitori străini, fonduri europene dar şi guvernamentale, a implementat proiecte locale, cum ar fi iluminarea pasarelei Roman, prima semaforizare din Tîrgu Frumos şi a adus diferiţi artişti şi trupe muzicale în timpul "Zilelor Oraşului".

Sloganul său este: "Voi decideţi, noi facem!", iar viziunea acestuia se rezumă în fraza: "Un oraş frumos cu nume, trebuie scos din nou în lume!"

2. Care sunt proiectele candidatului la Primărie pentru următorii 4 ani?


Obiectivele domnului Gheorghe Tătaru pentru funcţia de primar sau consilier local al oraşului Tîrgu Frumos, sunt:

1. Reducerea taxelor şi impozitelor locale al pragul minim admis de lege, o eventuală majorare urmând a fi condiţionată doar de creşterea medie a veniturilor contribuabililor;
2. Scutirea de la plata impozitului pe teren şi clădiri a contribuabililor, persoane fizice a căror venituri lunare sunt mai mici decât venitul minim brut pe ţară (1.250 lei) ori constau în exclusivitate din indemnizaţia de şomaj sau ajutor social;
3. Dotarea creşei şi grădiniţelor cu ce este necesar, pentru a asigura condiţii optime în scopul creşterii şi educarea copiilor;
4. Acordarea de sprijin astfel încât niciun copil să nu se afle în situaţia de a nu merge la şcoală;
5. Amenajarea de noi spaţii de joacă pentru copii pe raza celor patru asociaţii de proprietari;
6. Finalizarea lucrărilor de reabilitare a căminului din cadrul liceului "Ion Neculce" şi darea acestuia în folosinţă;
7. Acordarea sprijinului necesar şcolilor şi liceelor pentru dotarea acestora cu ceea ce este necesar procesului instructiv, educativ, inclusiv baze sportive;
8. Reluarea activităţii spitalului cel puţin la aceeaşi parametri care existau înainte de închidere;
9. Contorizarea consumului de apă în blocurile de locuinţe, la nivel de apartament;
10. Realizarea de parteneriate cu investitori autohtoni şi străini puternici, pentru crearea de capacităţi de producţie, unde locuitorii oraşului să găsească de muncă;
11. Construirea de blocuri de locuinţe pentru tineri şi nu numai, în sistem public şi privat şi punere la dispoziţie de teren celor care vor să îşi ridice case;
12. Obţinerea de fonduri europene, pentru finalizarea asfaltării tuturor străzilor din oraş;
13. Acordarea unei asistenţe sociale corespunzătoare pentru toate categoriile de persoane aflate în dificultate;
14. Diversificarea gamei de activităţi culturale în general, iar la Bibliotecă şi Casa de Cultură în special;
15. Reluarea tradiţiei de a organiza sărbătoarea "Zilele Oraşului";
16. Dezvolarea activităţii sportive şi în special refacerea echipei de fotbal şi a celei de tenis de masă;
17. Punerea în funcţiune a bazei sportive de lângă Obor;
18. Amplificarea măsurilor de menţinere a ordinii şi siguranţei cetăţenilor;
19. Reorganizarea activităţii în Piaţa Agroalimentară, bază şi obor, în sensul eficientizării acesteia;
20. Demersuri la Ministerul Transportului, pentru construirea unei pasarele pietonale peste linia ferată, pentru cei care locuiesc în cartierul Lunca Bahluieţ;
21. Întocmirea şi implementarea unui proiect pentru mansardarea şi izolarea termică a blocurilor;
22. Identificarea unei soluţii optime pentru rezolvarea definitivă a problemei câinilor comunitari.


 3. Care este lista candidaţilor la consiliul local? Cine sunt aceşti candidaţi? Ce îi recomandă?

1. Tătaru Gheorge - Jurist
2. Chelaru Larisa Mihaela - Profesor
3. Jalba Armin-Constantin - Medic
4. Dobreanu Constantin - Consilier Juridic
5. Butnariu Marius-Doinas - Profesor
6. Aniculaeasa Gheorghi - Revizor Regional
7. Chetrariu Ioneasa - Asistent Medical
8. Carabulea Dumitru - Maistru
9. Cozma Viorica - Asistent Medical
10. Pinciuc Mihai-Cristian - Electrician
11. Aiftinca Elena - Bibliotecar
12. Crişu Paul-Costel - Inginer Colegiu
13. Gagiu Gheorghe - Lacatuş Mecanic
14. Creţu Marin - Profesor
15. Simion Romeo - Tehnician Telecomunicaţii
16. Ivan Petrina - Educator
17. Nani Stefan-Alexandru - Tehnician Activ. Comerţ
18. Cucu Cristina - Confecţioner
19. Daicu Aneta - Confecţioner
20. Văleanu Vasile-Bogdan - Profesor
21. Lupu Paul Ionuţ - Mecanic auto
22. Livadariu Ionel - Agricultor

4. Care sunt proiectele fiecărui candidat la consiliul local?

Consilierii nu au proiecte individual, ci toate cele menţionate vor fi implementate în echipă.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani