77 de tineri Excepţionali din România îşi propun să schimbe lumea

În luna februarie, proiectul Excepţionalii, organizat de Şcoala de Valori, a adunat la Bucureşti 77 dintre adolescenţii deosebiţi ai României. După 6 zile de ateliere de educaţie nonformală, interacţiune cu oameni-model şi vizite la companii de top, liceeni îşi iau angajamentul să construiască proiecte cu impact social în comunităţile din care fac parte.

Timp de 6 zile, tineri din mai multe oraşe din România au participat împreună la activităţi din sfera educaţiei nonformale, menite să îi ajute să-şi dezvolte abilităţi de project management, leadership şi comunicare cu scopul de a îi pregăti pentru etapa în care aceştia se întorc în comunităţile din care fac parte şi implementează proiecte de impact pentru cei din generaţia lor.

În perioada 7-9 februarie, denumită Tabăra de Inovaţie, adolescenţii s-au cunoscut şi au participat la workshop-uri precum: autocunoaştere, setare de obiective, leadership, lucru în echipă, design şi planificare de proiect. Timp de o zi, lucrând în echipe, elevii au conturat proiecte de impact, cu un plan clar de implementare.

În data de 10 februarie, Impact Hub Bucharest a găzduit Conferinţa Excepţionalii, organizată sub conceptul de Bibliotecă Vie. Adolescenţii s-au antrenat în discuţii despre viaţă şi carieră cu 20 de oameni-model, personalităţi din domeniile de care sunt pasionaţi: educaţie, antreprenoriat, jurnalism şi comunicare, artă, sport, tehnologie, implicare în comunitate. Întâlnirile s-au finalizat cu perspective schimbate asupra a ceea ce înseamnă o carieră de succces şi o viaţă împlinită, cu oportunităţi de colaborare şi cu asumare conştientă a alegerilor de viaţă viitoare din partea liceenilor. Lista speakerilor care au inspirat excepţionalii se găseşte aici: www.scoaladevalori.ro/speakeri-exceptionali-2016.

În ziua de 11 februarie, liceenii au luat contact cu 14 companii şi instituţii de top din Bucureşti, interesate să investească în tineri şi educaţie. Astfel, excepţionalii au aflat insight-uri despre diverse domenii, li s-a răspuns la curiozităţi şi au aflat care sunt elementele cheie care stau la baza succesului unor organizaţii: www.scoaladevalori.ro/vizite-in-companii.

Pe 12 februarie, la RIN Grand Hotel Bucureşti, tinerilor li s-a facilitat interacţiunea cu 3 dintre oamenii care au ales să creadă în cauza proiectului şi au participat la curse de alergare, pentru a obţine finanţare pentru Excepţionalii: Florin Simion, Gabriel Solomon şi Anne Pleşuvescu. “De ce ale(r)g să sprijin iniţiativele din domeniul educaţiei nonformale”, “Ce am învăţat din această experienţă?” şi “Ce înseamnă performanţa” sunt 3 dintre punctele care au stat la baza discuţiilor.

Perioada petrecută împreună la Bucureşti s-a terminat, însă provocările continuă. Liceenii au plecat spre casele lor determinaţi să construiască împreună, până pe 25 aprilie, prin ore intense de voluntariat, programele concepute în cadrul Taberei de Inovaţie, cu scopul de a aduce plus valoare şi altor tineri din generaţia lor. Aceştia vor beneficia din partea Şcolii de Valori de mentorat pe project management şi resurse pentru livrarea atelierelor şi finalizarea proiectului. Printre proiectele, excepţionalii îşi propun să faciliteze: accesul tinerilor la mediul corporatist prin programe de internship, dezvoltarea de abilităţi personale şi profesionale prin educaţie nonformală, interacţiunea generaţiei lor cu oameni-model din diverse domenii de interes.

Proiectul „Excepţionalii” este organizat de Şcoala de Valori, sponsorizat de Kaufland, Transmaraton, Siemens, BCR, Connect Hub şi susţinut de Autonom, Cola-Cola Hellenic România, Strauss, Impact Hub, City Grill și Primăria Municipiului Bucureşti.

Pentru a afla mai multe informaţii despre proiectul Excepţionalii, vizitaţi pagina proiectului www.scoaladevalori.ro/exceptionalii-2016.

###

Şcoala de Valori este o organizaţie non-guvernamentală modernă ce are ca viziune dezvoltarea unei societăţi bazate pe valori prin educaţie inovativă. Punem sub semnul întrebării graniţele educaţiei tradiţionale şi creăm oportunitatea persoanelor de a accesa informaţii de valoare, experienţe de formare a caracterului, de a interacţiona cu modele pozitive şi de a avea expunere internaţională, cu scopul de a creşte responsabilitatea personală şi controlul fiecăruia asupra alegerilor personale.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani