Aplicaţiile proiectului din Georgia

Pentru proiectul Youth for more Gender Equality in the World, Georgia, am primit 8 aplicaţii. 6 dintre ele vor fi postate aici, pentru celelate 2 avem nevoie de clarificări şi pentru că încă nu le-am primit, nu vom publica aplicaţiile. 

Din punctul nostru de vedere participanţii cu cele mai bune aplicaţii sunt:

- Laura Tencaliuc - apreciem aplicaţia Laurei şi pentru că a început deja să realizeze activităţi în cadrul asociaţiei, devenind voluntar activ.
- Simona Galiş - proiectul propus este foarte bine planificat! Ne bucurăm că ne putem reuni forţele şi sperăm la o colaborare pe termen lung!
- Florin Marin - aplicaţie care denotă experienţă în lucrul cu tinerii romi. Propunerea răspunde şi nevoilor tinerilor romi din Tîrgu Frumos şi va fi un bun start pentru o viitoare colaborare.

Din punctul nostru de vedere pe lista de rezervă sunt:
- Nadia Ignătescu - are experienţă vastă în acţiuni de voluntariat, însă lipseşte o propunere concretă de colaborare înainte de training. Totuşi activităţile de diseminare sunt potrivite!
- Alina Codreanu - ne place faptul că se axează pe o zonă din mediul rural, a identificat o nevoie specifică şi a început implementarea activităţii. 
- Priscila Bostina - propunerea este interesantă, bine dezvoltată, dar lipseşte un plan de diseminare a rezultatelor proiectului. 
- am primit alte 2 aplicaţii, însă avem nevoie de clarificări pentru a putea lua o decizie. Fiindcă trainingul se apropie, nu ne permitem să mai aşteptăm.

Mulţumim tuturor celor care s-au înscris. Apreciem eforturile voastre şi noi ne dorim să colaborăm! Chiar dacă pentru acest proiect, numărul de locuri ne limitează, vă invităm să realizaţi activităţi de voluntariat în cadrul SUPER TINERI, pentru că urmează alte proiecte, le menţionăm pe cele din Turcia şi Cipru, care se desfăşoară în luna martie.  

Dacă aveţi o altă opinie, vă rugăm să ne scrieţi argumentele voastre printr-un comentariu la acest articol. Dorim să fim cât mai transparenţi şi obiectivi în selecţie, astfel că apreciem orice tip de feedback. Aşteptăm observaţiile voastre până la data de 5 februarie, ora 00.00. După această dată vom începe demersurile pentru deplasarea participanţilor selectaţi.

1. Laura Tencaliuc
Ce am făcut?
Am postat de câteva ori pe pagina de Facebook a organizaţiei.
Am contactat reprezentanţii Impact FM, Radio Iaşi, am trimis o ofertă de promovare a organizaţiei.

Voi face în viitorul apropiat:

Dacă ne accepta Impact FM propunerea, voi face script-ul pentru radio.
Postez în continuare pe pagina de facebook.
Realizez newsletterul. Organizaţiei

La întoarcere voi scrie câteva articole pe blogul Asirys, voi posta pe facebook astfel încât să atrag câţi mai mulţi simpatizanţi pe pagina noastră şi voi implementa o activitate/campanie online legată de temă pe care o vom discuta la training-ul din Georgia.  De asemenea, mă voi implica în proiectul YET, contribuind cu traducerea în ebraică a foto-reportajelor despre Cimitirul Evreiesc din Tîrgu Frumos.


Planul campaniei:

Obiective:
- Creşterea gradului de conştientizare a fenomenului discriminării femeilor la locul de muncă în rândul angajatorilor şi angajaţilor;
- Informarea angajatorilor în privinţa obligaţiilor pe care le au în raport cu angajaţii din punctul de vedere al discriminării femeilor la locul de muncă.


Mesajul campaniei

Campania se va axa pe insight-ul următor: femeile, ca reprezentante a „sexului slab” sunt puse în situaţia de a face compromisuri la locul de muncă din frica de a nu-şi pierde locul de muncă. Mesajul campaniei se va axa pe expresia NU MERITA!, iar continuarea frazei va conţine o idee potrivită unui anume mediu de lucru sau situaţii în care femeile se simt discriminate.


Campania se va desfăşura în felul următor:
Se vor lipi afişe în secţii de poliţie, armată, multinaţionale cu următoarele mesaje:
Poliţie: NU MERITĂ să lipeşti amenzi pe parbrize când poţi să fi în misiune.
Multinaţionale: NU MERITĂ să întârzii bucuria de a deveni mamă. (discriminarea gravidelor).
NU MERITĂ să te prefaci că n-auzi când te-a strigat „Pisi” (hărţuire sexuală).
NU MERITĂ să fii numită „majoreta” companiei doar pentru că eşti atrăgătoare. (prejudecăţi despre femeile frumoase).

Cealaltă etapă a campaniei implică organizarea unei conferinţe în 4 oraşe din România: Iaşi, Timişoara, Cluj, Bucureşti la care să fie invitaţi angajatori din diverse domenii de activitate, în special din domeniile în care femeile sunt discriminate, iar consultanţi din domeniul juridic, din domeniul resurselor umane şi psihologi să dezbată problema discriminării femeilor la locul de muncă şi consecinţele acestui fenomen.

2. Nadia Ignatescu

Experienţă de voluntariat vastă, însă nu am primit un plan concret de implicare a organizaţiei înainte de plecare.

La întoarcerea în țară voi realiza diseminarea/promovarea rezultatelor proiectului astfel:

• Voi realiza o prezentare Power-Point şi o voi prezenta în cadrul Consiliului Profesional, care cuprinde 45 de cadre didactice
• Voi realiza pliante valorizând informațiile primite în cadrul trainingului
• Voi informa despre acest proiect presa locală, ziarele Obiectiv, Delta (cu care colaborează școala noastră)
• Voi scrie un articol pe site-ul școlii şi în revista școlii unde voi prezenta informaţiile primite la curs.

3. Florin Marin


Cum voi implica Asociaţia SUPER TINERI:
  • Voi sprijini în căutarea unor tineri de etnie romă care să poată fi mentori în unele şcoli din Judeţul Iaşi;
  • Voi transmite şi împărtăşi instrumentele de lucru utilizate în cadrul activităţilor din Transilvania;
  • De asemenea, din martie voi începe să lucrez într-un proiect finanţat din FSE, pe componenta Educaţie (mentorat şi sprijin educaţional pentru copii de etnie romă din regiunile Centru, Nord Est şi Sud Muntenia). În judeţul Iaşi avem câteva scoli (6 la număr dacă nu mă înşel), în care va trebui să căutăm mentori pentru copii romi. Asociaţia SUPER TINERI mă poate sprijini în căutarea unor astfel de tineri romi pentru activităţile de mentorat şi de asemenea în diseminarea acestei bune-practici şi în alte şcoli (decât cele beneficiare). Ţin mult la această activitate pentru că ştiu ce rezultate frumoase a generat în regiunea Centru, şi mi-aş dori să putem încuraja toate şcolile să îmbrăţişeze o astfel de activitate de sprijin pentru elevi (nu numai cei de etnie romă, toţi copiii care au nevoie de sprijin).

4. Simona Galiș

Activitatea de voluntariat pe care o propun: întâlniri dintre tineri încarcerați în Penitenciarul Satu Mare și tineri liceeni din cadrul Liceului Tehnologic Traian Vuia din Satu Mare iar scopul principal al activității va fi lupta împotriva discriminării. Vor avea loc mai multe întâlniri atât în cadrul penitenciarului cât și la liceul mai sus amintit. În cadrul primei întâlniri care va avea loc în penitenciar, tinerii se vor cunoaște între ei, își vor împărtăși pasiunile, preocupările pe care le au. 


Liceeni vor avea posibilitatea să viziteze penitenciarul, sălile de clasă, cluburile pe care le folosim la activitățile ergoterapeutice, sala de sport, capelă, și nu în ultimul rând celulele. De asemenea vor afla care este programul zilnic al unui deținut și care sunt activitățile cotidiene la care participă.
După familiarizarea cu ceea ce înseamnă „detenție” liceeni vor putea să adreseze întrebări atât persoanelor private de libertate, cât și cadrelor unității. Cea de a doua întâlnire va avea loc la Liceul Tehnologic Traian Vuia. Discuțiile ce se vor purta între tineri cu această ocazie vor avea ca subiect DISCRIMINAREA și cum poate fi ea combătută. Se vor folosi jocuri de rol pentru o înțelegere mai profundă a acestui fenomen. De asemenea se vor prezenta și scurte filme care au ca temă principală discriminarea. Fiecare participant va avea de completat câte o fișă. (potrivit anexei 1).


Cea de-a treia întâlnire va avea loc la Centrul „O viață nouă” – centru care are în custodie persoane abandonate de familie, persoane cu diferite afecțiuni. Tinerii, atât liceenii, cât și cei privați de libertate vor desfășura o activitate de confecționare de obiecte din hârtie în tehnica origami și quiling împreună cu tinerii din centru. Astfel, liceenii vor avea posibilitatea ca în cadrul unei singure întâlniri să socializeze și să confecționeze obiecte împreună cu alte două categorii de tineri defavorizați. 


Ulterior, în cadrul unor întâlniri cu alți tineri din liceul lor vor purta discuții despre cum putem lupta împotriva discriminării. Tot la această întâlnire se vor citi (fără a se preciza numele) cele mai interesante răspunsuri date la chestionarul de data trecută și se vor purta discuții pe această temă.

În ceea ce privește conectarea Asociației Asirys la activitatea propusă de mine, va fi posibilă astfel:



  • Semnarea unui Protocol de colaborare între Penitenciarul Satu Mare și Asociația Super Tineri Asirys din Târgu Frumos. Toate activitățile amintite anterior se vor derula cu colaborarea a 3 parteneri: Asociația Super Tineri Asirys din Târgu Frumos, Liceul Tehnologic Satu Mare și Penitenciarul Satu Mare. La cea de a treia întâlnire a tinerilor, care va avea loc la Centrul “O viață nouă “va fi menționat ca partener și centrul.
  • La fiecare întâlnire vom promova în rândul tinerilor Asociația Super Tineri Asirys atât prin enumerarea obiectului de activitate al asociației, cât și prin oferirea de flyere cu date despre asociație, date de contact, site-ul asociației.
  • Fiecare din cele trei întâlniri va fi promovată, și anunțată şi în presa sătmăreană, cu sprijinul purtătorului de cuvânt din penitenciar prin comunicate de presă și prin invitarea presei să participe la aceste întâlniri. La fel, promovarea activităților şi a asociației se poate face şi de către dvs în presa din Tg Frumos.
În ceea ce privește activitatea de diseminare și promovare a proiectului din Georgia voi realiza următoarele activități.
  • La orice plecare în străinătate în cadrul unui proiect, angajații din Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) au obligația ca la revenirea în țară să întocmească un raport asupra vizitei efectuate, raport ce este semnat de directorul unității (directorul Penitenciarului Satu Mare, în cazul meu), Directorului ANP, și ultima semnătură pe raport este dată de către Ministrul Justiției, Robert Marius CAZANCIUC. Acest raport amănunțit al vizitei de studiu este postat pe portalul intern al ANP și poate vi vizualizat de către toți angajații din ANP.
  • La nivelul unității voi prezenta acest raport atât în Consiliul de conducere, la care participă ofițerii cu funcții de conducere din unitate și care, ulterior au obligația de a prelucra mai departe subordonaților lor informațiile prezentate, cât și colegilor din cadrul sectorului Reeducare.
  • Periodic la nivel de unitate avem întâlniri de lucru cu colaboratorii din comunitate (amintesc aici doar o parte dintre aceștia: Primărie, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, Poliție, Jandarmerie, Asociații, Fundații, Inspectoratul Școlar, Muzeul Județean, Teatrul de Nord, Filarmonica Dinu Lipatti, cultele religioase, etc). În cadrul întâlnirii voi prezenta colaboratorilor Raportul asupra vizitei de lucru efectuate în Georgia.
  • În rândul Persoanelor private de libertate informația va fi diseminată prin intermediul „Revistei Gânduri” – revista Penitenciarului Satu Mare, (pe care eu o coordonez, cu sprijinul deținuților care scriu articolele, apare lunar), prin realizarea unor emisiuni radio şi TV în regim de circuit închis, emisiuni care sunt vizionate de către toți deținuții. De asemenea în cadrul întâlnirilor directe pe care le voi avea cu deținuții voi vorbi despre acest proiect.

5. Priscila Bostina

Proiectul pe care m-am hotărât să îl propun se numeşte “VALORILE SOCIETĂŢII MODERNE” care va avea loc în perioada 3-4 februarie 2014. Participanţii vor fi 14 voluntari, de vârste diferite din Drobeta. Tr. Severin.
 Obiectivele proiectului:
- Definirea şi exemplificarea valorilor
- Clasificarea valorilor
- Identificarea în rândul tinerilor a valorilor importante pentru aceştia
- Scurt istoric a valorilor societăţii primitive
- Diferenţa dintre principii şi valori
- Valori pierdute ale societăţii moderne
- Evidenţierea unor valori morale semnificative pentru o viaţă echilibrată
Proiectul va cuprinde patru sesiuni, două în fiecare zi.


Program 3 februarie 2014:
10.00-10.30 timp de cunoaştere între indivizi şi socializare prin diferite metode
10.30-10.45 completarea chestionarului legat de valori
10.45-11.15 discuţii libere despre valori (definiţii, exemple)
11.15-11.30 pauză   
11.30-12.00 clasificarea valorilor (lecţie susţinută cu videoproiector)
12.00-16.00 timp liber
16.00-16.45- identificarea valorilor importante pentru tineri
16.45-18.00 activitate practică (împărţirea în grupe şi realizarea unei prezentări originale a valorilor importante pentru ei)


Program 4 februarie 2014
10.00-10.30 scurt istoric a valorilor societăţii primitive
10.30-11.15 diferenţa dintre principii şi valori
11.15-11.30 pauză
11.30-12.00 valori pierdute ale societăţii modern-dezbatere
12.00-16.00 timp liber
16.00-16.45 evidenţierea unor valori morale semnificative pentru o viaţă echilibrată
16.45-17.30 completarea chestionarului de către mai mulţi tineri din oraş
17.30-18.00 concluzii, gânduri finale, păreri şi opinii
Ne propunem să cercetăm în rândul adolescenţilor gradul de importanţa pe care îl aloca valorilor, folosind ca metoda chestionarul. Acesta va cuprinde 9 întrebări deschise şi una închisă. Chestionarul va fi completat de 14 tineri, doi reprezentanţi pentru fiecare vârstă (14-20 ani).


În cadrul proiectului, tinerii vor –acumula informaţii despre importanţa valorilor

- Lucra în echipă
- Socializa cu tineri apropriaţi de vârstă
- Realiză interviuri cu oameni locali
- Câştigă experienţă şi document oficial prin care le este menţionată prezenta voluntară în cadrul proiectului: ”Valorile societăţii moderne”

Din punctul meu de vedere, valorile sunt din ce în ce mai puţin preţuite şi din această cauză m-am hotărât să realizez acest proiect în vederea redescoperirii importanţei valorilor în societatea cotemporana. Prin acest proiect sper să atrag atenţia tinerilor, în special, asupra adoptarea unor valori care să le ghideze viaţa spre reuşită şi succes.

Nu a fost propusă o activitate de diseminare a rezultatelor.

6. Alina Codreanu 

Activitatea de voluntariat propusă este cea de iniţiere a copiilor din zona rurală în tainele calculatorului. Având în vedere experienţa acumulată în cadrul programului de voluntariat demarat de Ministerul Educaţiei, ce a avut un rezultat vizibil în rândul acelor tineri, consider că sunt copii în zone mai puţin dezvoltate, cătune retrase ce sunt încă privaţi de bazele corecte ale calculatorului.

În urma experienţei şi informaţiilor acumulate în cadrul acestui proiect voi disemina informaţia în cadrul unor acţiuni în special cu elevi, profesori şi studenţii din zonă, prin intermediul campaniilor de voluntariat pe care le voi dezvolta împreună cu ONG-ul dumneavoastră sau un ONG terţ.

În ceea ce priveşte activitatea de voluntariat, privind acţiunea de pregătire a copiilor, mă gândeam la satul Sasova, com. Rebricea, Jud. Vaslui unde am fost de curând şi am văzut că acei copii ar avea nevoie de aceste informaţii. Pregătirea va fi atât prin informaţii teoretice, cât şi de punerea în practică a acestor informaţii. Cât despre diseminare.

În legătură cu activitatea de voluntariat, vreau să vă anunţ că din cauza condiţiilor meteorologice nu am reuşit să ajung în satul Sasova, din acest motiv a trebuit să găsesc un sat mai apropiat de Vaslui. Am vorbim zilele trecute cu primarul şi cu Directoarea Şcolii din comună Puşcaşi, ei sunt încântaţi de iniţiativa noastră şi a rămas ca până la finalul săptămânii să stabilim concret programul în care voi merge la şcoală. Activitatea va avea loc la Şcoala din comună Puşcaşi, în sala de informatică, unde au şi calculatoare. Comunicatul îl voi trimite imediat cum aflu programul pentru săptămâna viitoare. De asemenea, în legătură cu articolul despre localitatea mea, am început să strâng materiale.


Am mai primit 2 aplicaţii pentru care avem nevoie de clarificări.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani