Esența unui comunicat de presă scris corect

În ziua de astăzi apar în mass-media din ce în ce mai multe articole cu un conținut irelevant, subiectiv sau de prost gust. De ceva timp, aproximativ un an și jumătate, am început să citesc diverse articole din media și chiar să scriu câteva comunicate de presă cu diferite ocazii. La început mi se părea a fi foarte simplu să scrii un comunicat de presă și eram contrariată de ceea ce citeam prin diverse ziare online; unele știri erau foarte scurte, de câteva rânduri, cu informații puține din care dacă voiam să înțeleg ceva corect trebuia să caut și alte informații pe google, sau prin arhiva ziarului. O fi și asta o politică a jurnaliștilor, cine știe... dar cert e că nu ne scuză deloc pe noi cei care emitem comunicate de presă. Când am început să scriu și eu mi-am dat seama că nu este atât de ușor și că am nevoie de un layout după care să mă ghidez în scrierea corectă. După ceva căutări am reușit și mi-am format un așa-zis layout pe care îl folosesc mereu atunci când am nevoie.

În continuare voi încerca să surpind esența unui comunicat de presă scris corect, dar mai întâi: Ce este mai exact comunicatul de presă?


Comunicatul de presă este un anunț sau un document transmis oficial către comunitatea de jurnaliști de către o instituție sau de către o persoană și care transmite o informație legată de o idee, un eveniment produs sau situație întâmpinată, informaţie care poate interesa populația sau un grup determinat al ei.


TITLUL – Tind să cred că adesea se uită ceea ce e mai important și anume titlul care creează prima impresie. Este foarte important să ne gândim noi la titlul comunicatului, titlu care trebuie să fie scurt, foarte interesant și bineînțeles în conformitate cu subiectul. În caz contrar presa poate avea grijă să acorde un titlu și mai interesant, cu diferite conotații pe care nu ni le-am dori.


INTRODUCEREA – În introducere trebuie să se regăsească obligatoriu răspuns la întrebările: CINE? CÂND? UNDE? DE CE?


CUPRINSUL – descrierea activității, ilustrarea faptelor, etc.


ÎNCHEIEREA – prezentarea scopului și a obiectivelor activității prezentate, exprimarea părerii personale cu privire la faptele ilustrate, etc. (în cazul în care comunicatul este emis de către o instituție, comunicatul trebuie să conțină câteva informații de background cu privire la acesta și cu privire la activitatea acesteia).


COORDONATELE DE CONTACT ale persoanei sau instrituției eminente - care sunt necesare jurnaliștilor în cazul în care doresc să comunice anumite lucruri.


Comunicatul de presă este de mai multe tipuri și se poate clasifica după cum urmează:

  • de informare: pentru invitarea presei şi, indirect, a publicului larg, prin intermediul reprezentanţilor mass-media la un eveniment;
  • de invitare - lansat cu 2 săptămâni/10 zile (lucrătoare) înainte de un eveniment;
  • de reamintire - cu 3 zile înainte de eveniment şi cu o zi înainte de telefonul de follow-up;
  • de background/cadru – constând în informaţii de bază despre un eveniment şi informaţii care să întregească imaginea de ansamblu asupra acestuia;
  • drept la replică – atunci când informaţiile apărute în presă apar eronat din cauza intervenţiei concurenţei şi trebuie corectate.

Un exemplu de comunicat în conformitate cu ceea ce este scris mai sus puteți găsi aici http://asirys.blogspot.ro/2014/01/comunicat-presa-apel-voluntari.html. Dacă aveți întrebări vă rugăm să lasați un comentariu.

Un articol scris de Bianca Aelenei

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani